Tento web používá soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím".
OpustitSouhlasím
Roční specifické cíle
Lukáš Musílek (28.3.2024)
Roční cíle firmy jsme už zmínili
v minulém článku, ale domníváme se, že zrovna toto téma je třeba ještě
zdůraznit samostatným příspěvkem. Už jste si cíle na rok 2024 stanovili a
komunikovali do firmy?
Aby nedošlo k omylu, pořád se ještě
toto týká celé firmy, nikoliv cílů (KPI) pro jednotlivé kolegy.
Ale čím hlouběji nebo raději řekněme
„specifičtěji“ a do kratšího horizontu jdeme, tak je logické, že kolegové,
konkrétní zaměstnanci, více cíle vnímají, o to více jim musí rozumět, protože
jen tak budou firemní motory směřovat tím správným směrem (a ne třeba proti
sobě, zpětný tah opravdu nikdo nechce).
Teorii známe všichni, cíle musí být SMART
– specifické, měřitelné, dosažitelné, realistické, termínované – to je vcelku
jednoduché, ale stačí to?
V praxi je ale nutné zejména
dosáhnout sladění ročních cílů s vizí a strategickými cíli, doporučujeme
to opravdu ověřovat, než v nadšení z hotové práce management odsouhlasí roční specifické cíle ke kaskádování. Neděláme to přece proto,
abychom naplnili teorii a abychom cíle měli – děláme to proto, abychom firmu
reálně posunuli dál, opravdu ji řídili a nenechali ji jen nechat se pasivně
vláčet trhem.
A samozřejmě je zde téma zpětné vazby – zapojte
do tvorby cílů zaměstnance, mnohokrát nám to otevřelo oči a další témata
k zapracování do cílů, navíc pak zaměstnanci lépe přijmou cíle za vlastní,
když „do nich mají možnost mluvit“.
Téma je to hodně široké a je nutné ho
v každé firmě aplikovat výrazně individuálně, rádi za Vámi přijedeme, poradíme,
zavedeme do praxe.