Tento web používá soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím".
OpustitSouhlasím
Akční plány
Jaroslav Jaroměřský (12.4.2024)
V minulých článcích jsme Vám
popisovali celou pyramidu strategického řízení rodinné firmy. Co je to mise,
vize, jakou roli mají firemní strategické a roční cíle, jak cíle zpracovat do
KPI a motivačního hodnocení manažerů a zaměstnanců.
Nyní se dostáváme k té realizační a
velmi důležité fázi. Uvést cíle do života. KDO tyto cíle naplní, JAK to zařídí,
KDY se tak stane? A k tomu právě slouží AKČNÍ PLÁNY.
Na rozdíl od firemních a ročních cílů,
které bývají většinou definované směrem „TOP-DOWN“ ze strany vedení firmy a
vyjadřují jejich vlastnická očekávání, AKČNÍ PLÁNY vypracovávají manažeři jednotlivých
organizačních částí firmy (např. obchodní akční plán, back office plán, IT plán
apod.), a tím zajišťuji rozpracování zadání od vedení do jednotlivých kroků a
termínů splnění. Každý cíl tak má stanovenou jasnou cestu vedoucí k jeho
naplnění, má svého držitele odpovědnosti, jasný termín a definovaný výstup.
Je to část strategického řízení velmi
často podceňovaná a opomíjená. Ale vědět jenom CO chci dosáhnout, ale nemít
stanovenou cestu JAK toho dosáhnu, nemít jednotlivé MILNÍKY, které pravidelně
kontroluji jako majitel a manažeři v celé hierarchii řízení firmy, pak
firmu neřídím a nemám plnění cílů po kontrolou.
Je to téma, které je nutné řešit
v kontextu celé výše zmíněné pyramidy. Rádi za Vámi přijedeme, poradíme a zavedeme
i do praxe Vaší firmy.